Agree- but there are many solid papers (especially from Akiko Iwaski) that have been in pre-print limbo for years because they have been desk rejected by many journals.
The authors (rightly so) don’t want to waste their time fighting to publish their work in a low impact journal. So the papers sit in the archives with little to no visibility.
It is obvious based on the number of pre-prints on Covid vaccine data as well as a the number of papers published that cannot be easily retrieved that there is systemic editorial gatekeeping on this topic.
The publicly available peer-reviewed literature on Covid vaccines and cancer lack standard medical subject headings (MeSH) indexing yet exists. This implies a body of literature on this subject but because it is not well indexed or cross-referenced they cannot be retrieved by conventional database queries. This is leading to a lack of transparency regarding the scientific and medical literature on the topic.
Try searching PubMed with the keywords cancer and COVID vaccine… you’d think there is either little literature on the subject or only positive associations based on the results.
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Ich stimme zu – aber es gibt viele solide Arbeiten (insbesondere von Akiko Iwaski), die jahrelang in der Schwebe vor dem Druck lagen, weil sie von vielen Zeitschriften abgelehnt wurden.
Die Autoren wollen (zu Recht) ihre Zeit nicht mit dem Kampf um die Veröffentlichung ihrer Arbeit in einer Zeitschrift mit geringem Einfluss verschwenden. Daher liegen die Papiere kaum oder gar nicht sichtbar im Archiv.
Anhand der Anzahl der Vorabdrucke zu Covid-Impfstoffdaten sowie der Anzahl der veröffentlichten Artikel, die nicht einfach abgerufen werden können, ist es offensichtlich, dass es zu diesem Thema eine systematische redaktionelle Überwachung gibt.
In der öffentlich zugänglichen, von Experten begutachteten Literatur zu Covid-Impfstoffen und Krebs fehlt eine Standardindizierung für medizinische Fachüberschriften (MeSH), es gibt sie jedoch noch. Dies impliziert eine Fülle von Literatur zu diesem Thema, die jedoch nicht durch herkömmliche Datenbankabfragen abgerufen werden kann, da sie nicht gut indiziert oder mit Querverweisen versehen ist. Dies führt zu einem Mangel an Transparenz hinsichtlich der wissenschaftlichen und medizinischen Literatur zu diesem Thema.
Suchen Sie in PubMed nach den Schlüsselwörtern „Krebs“ und „COVID-Impfstoff“. Man könnte meinen, dass es zu diesem Thema entweder nur wenig Literatur gibt oder aufgrund der Ergebnisse nur positive Assoziationen bestehen.
💯 accurate. The gatekeeping and scientific censorship related to covid-19 vaccines is unprecedented. Even surfacing papers as part of review articles is censored.
There is an significant number of high quality research papers sitting as preprints because editors and publishers cannot or will not touch the subject.
🇩🇪 Übersetzung
💯 genau. Das Gatekeeping und die wissenschaftliche Zensur im Zusammenhang mit Covid-19-Impfstoffen sind beispiellos. Sogar das Auftauchen von Artikeln als Teil von Übersichtsartikeln wird zensiert.
Es gibt eine beträchtliche Anzahl qualitativ hochwertiger Forschungsarbeiten, die als Vorabdrucke vorliegen, weil Redakteure und Verleger sich nicht mit dem Thema befassen können oder wollen.
This is one of the sloppiest studies related to COVID infection and HPV cancers out there. It’s shocking it passed peer review.
The study is so flawed that I couldn’t bring myself to include it in the scoping review we published on COVID infection/vaccines and cancer.
First, it relied on data from TriNetX. TriNetX is owned and operated by a health-tech company headquartered in Cambridge, MA, which was acquired by a majority stake by The Carlyle Group in 2020- a private equity firm in DC. This in of itself makes the data and the rigor of the study highly questionable.
Second, the cohorts used for the study were “people diagnosed with SARS-CoV-2 between January 1 and December 31, 2020”, compared to people who remained uninfected during the same period. There is ZERO indication on how this was documented and what that even means. What exactly were the clinical presentations for these cohorts? How and which were cofounder’s s excluded? The lack of details related to the study methodology is highly suspect and calls into question the validity of the study.
Third, and most importantly, the study assessed cancer development of the cohort after the majority of the population had been vaccinated and did not exclude or discriminate between vaccinated and unvaccinated. So in essence the results of this study are completely uninterpretable.
This is one of those papers that is embarrassing to defend.
🇩🇪 Übersetzung
Dies ist eine der schlampigsten Studien im Zusammenhang mit COVID-Infektionen und HPV-Krebserkrankungen, die es gibt. Es ist schockierend, dass es die Peer-Review bestanden hat.
Die Studie ist so fehlerhaft, dass ich mich nicht dazu durchringen konnte, sie in den Scoping Review aufzunehmen, den wir zu COVID-Infektionen/Impfstoffen und Krebs veröffentlicht haben.
Zunächst stützte es sich auf Daten von TriNetX. TriNetX gehört und wird von einem Gesundheitstechnologieunternehmen mit Hauptsitz in Cambridge, MA, betrieben, das 2020 mehrheitlich von The Carlyle Group, einer Private-Equity-Firma in DC, übernommen wurde. Dies allein macht die Daten und die Genauigkeit der Studie höchst fragwürdig.
Zweitens handelte es sich bei den für die Studie verwendeten Kohorten um „Personen, bei denen zwischen dem 1. Januar und dem 31. Dezember 2020 SARS-CoV-2 diagnostiziert wurde“, im Vergleich zu Personen, die im gleichen Zeitraum nicht infiziert waren. Es gibt NULL Hinweise darauf, wie dies dokumentiert wurde und was das überhaupt bedeutet. Was genau waren die klinischen Präsentationen für diese Kohorten? Wie und welche wurden Mitbegründer ausgeschlossen? Der Mangel an Details zur Studienmethodik ist höchst verdächtig und stellt die Gültigkeit der Studie in Frage.
Drittens und am wichtigsten: Die Studie bewertete die Krebsentwicklung der Kohorte, nachdem die Mehrheit der Bevölkerung geimpft worden war, und schloss weder Geimpfte noch Ungeimpfte aus oder diskriminierte sie. Die Ergebnisse dieser Studie sind also im Wesentlichen völlig uninterpretierbar.
Dies ist eines dieser Papiere, deren Verteidigung peinlich ist.
For decades we’ve called it “multifactorial risk.”
Now @NEJM calls corporations vectors of disease.
Same problem. Different language.
Still no accountability for the exposures driving it.
@US_FDA @SecKennedy @NIHDirector_Jay @DrMakaryFDA @EPA
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMms2507028
🇩🇪 Übersetzung
Seit Jahrzehnten nennen wir es „multifaktorielles Risiko“.
Jetzt bezeichnet @NEJM Unternehmen als Krankheitsüberträger.
Gleiches Problem. Andere Sprache.
Es besteht immer noch keine Verantwortung für die Risiken, die dahinterstecken.
@US_FDA @SecKennedy @NIHDirector_Jay @DrMakaryFDA @EPA
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMms2507028
Interesting….
https://abfschweiz.ch/wp-content/uploads/Press-Release-%E2%80%93-ABF-Schweiz-Moratorium-on-modRNA-EN-23.02.26.pdf
🇩🇪 Übersetzung
Interessant….
https://abfschweiz.ch/wp-content/uploads/Press-Release-%E2%80%93-ABF-Schweiz-Moratorium-on-modRNA-DE-23.02.26.pdf
Literally speculated about this just yesterday 👇🏻
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Erst gestern wurde buchstäblich darüber spekuliert 👇🏻
No. Scientists get paid to advance knowledge, solve complex problems, and develop new technologies. Doctors get paid to treat and help the sick. Or in your case- to figure out what might be causing their symptoms
In either case- sitting around “thinking about cancer” should not be restricted to doctors and scientists. You don’t need a credential to think about cancer nor do you need to get paid for it.
Some of us think about cancer because we care. And some of us study cancer because we want to prevent the disease.
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Nein. Wissenschaftler werden dafür bezahlt, ihr Wissen voranzutreiben, komplexe Probleme zu lösen und neue Technologien zu entwickeln. Ärzte werden dafür bezahlt, Kranke zu behandeln und ihnen zu helfen. Oder in Ihrem Fall – um herauszufinden, was die Symptome verursachen könnte
In jedem Fall sollte das Herumsitzen und „Nachdenken über Krebs“ nicht auf Ärzte und Wissenschaftler beschränkt bleiben. Um über Krebs nachzudenken, braucht man weder eine Qualifikation, noch muss man dafür bezahlt werden.
Einige von uns denken an Krebs, weil es uns wichtig ist. Und einige von uns studieren Krebs, weil wir die Krankheit verhindern wollen.
And the @US_FDA has also failed to provide any pre-marketing or post-marketing data related to the DNA contaminants/byproducts (particularly related to Spike DNA) in the mRNA vaccines.
And they have also failed to provide any safety limits or any guidance related to LNP encapsulated DNA in mRNA vaccine products…..
🇩🇪 Übersetzung
Und die @US_FDA hat es auch versäumt, vor oder nach der Markteinführung Daten zu den DNA-Kontaminanten/Nebenprodukten (insbesondere im Zusammenhang mit Spike-DNA) in den mRNA-Impfstoffen bereitzustellen.
Und sie haben es auch versäumt, Sicherheitsgrenzwerte oder Leitlinien im Zusammenhang mit LNP-verkapselter DNA in mRNA-Impfstoffprodukten bereitzustellen …
Coming up on April 6 from our friends at @MITCDP. Should be a good discussion!
https://events.ticketleap.com/tickets/mitcdp/the-covid-lab-leak-theory-and-scientific-integrity#/
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Am 6. April von unseren Freunden bei @MITCDP. Sollte eine gute Diskussion sein!
https://events.ticketleap.com/tickets/mitcdp/the-covid-lab-leak-theory-and-scientific-integrity#/
charlottekupewasserphd.subst…
In light of the @CDCgov transparency surfaced by @SenRonJohnson, perhaps it’s time we had some transparency from @US_FDA related to the DNA byproducts in the mRNA vaccines?
https://brownstone.org/articles/they-acknowledge-the-byproducts-where-are-the-data/
🇩🇪 Übersetzung
Angesichts der @CDCgov-Transparenz, die @SenRonJohnson ans Licht gebracht hat, ist es vielleicht an der Zeit, dass wir von @US_FDA etwas Transparenz über die DNA-Nebenprodukte in den mRNA-Impfstoffen erhalten?
https://brownstone.org/articles/they-acknowledge-the-byproducts-where-are-the-data/
It’s still forbidden to formally acknowledge that vaccines have risks. And definitely forbidden to tell patients anything else but that vaccines are effective AND safe and that anything they have heard otherwise is wrong.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Es ist immer noch verboten, offiziell anzuerkennen, dass Impfstoffe Risiken bergen. Und es ist definitiv verboten, den Patienten etwas anderes zu sagen, als dass Impfstoffe wirksam UND sicher sind und dass alles, was sie etwas anderes gehört haben, falsch ist.
The invisible Glass experiment
Scientists once placed a transparent glass barrier inside an aquarium.
On one side was a fierce pike, and on the other side were several smaller fish swimming freely.
When the hungry pike saw the smaller fish, it immediately rushed forward to attack.
Bang. It slammed straight into the glass and bounced back.
Confused, the pike kept trying again and again, but every attempt ended the same way.
The repeated collisions injured its head and knocked off some of its scales. Eventually, the pike became frightened and retreated to a corner of the tank.
After some time, the scientists quietly removed the glass barrier. The smaller fish now swam freely throughout the aquarium, even brushing against the pike’s mouth.
But the pike never tried to eat them again.
Even though it was hungry, it refused to attack. In its mind, the invisible wall was still there.
A few days later, the pike reportedly died of starvation, surrounded by food. This phenomenon is often referred to as the Pike Effect or Pike Syndrome.
It’s often used as a metaphor for how repeated failure can create invisible limits in the mind.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Das unsichtbare Glasexperiment
Wissenschaftler haben einst eine transparente Glasbarriere in einem Aquarium angebracht.
Auf der einen Seite war ein wilder Hecht und auf der anderen Seite schwammen mehrere kleinere Fische frei herum.
Als der hungrige Hecht den kleineren Fisch sah, stürzte er sich sofort zum Angriff.
Knall. Es prallte direkt gegen das Glas und prallte zurück.
Verwirrt versuchte der Hecht es immer wieder, doch jeder Versuch endete auf die gleiche Weise.
Durch die wiederholten Kollisionen wurde sein Kopf verletzt und einige seiner Schuppen abgerissen. Schließlich bekam der Hecht Angst und zog sich in eine Ecke des Beckens zurück.
Nach einiger Zeit entfernten die Wissenschaftler still und heimlich die Glasbarriere. Die kleineren Fische schwammen nun frei durch das Aquarium und streiften sogar das Maul des Hechts.
Aber der Hecht versuchte nie wieder, sie zu fressen.
Obwohl es hungrig war, weigerte es sich anzugreifen. In seinem Kopf war die unsichtbare Wand immer noch da.
Berichten zufolge verhungerte der Hecht einige Tage später, umgeben von Futter. Dieses Phänomen wird oft als Pike-Effekt oder Pike-Syndrom bezeichnet.
Es wird oft als Metapher dafür verwendet, wie wiederholtes Scheitern unsichtbare Grenzen im Geist schaffen kann.
A setback and a breakthrough.
While this week brought unexpected challenges, progress continued.
Today, March 18th, REACT19 advanced a proposal to the CDC’s National Center for Health Statistics for a dedicated ICD-10 code to identify adverse effects of COVID-19 vaccines. The proposal has now been approved to move forward in the formal review process.
Submitted by Joel Wallskog, this marks an important step toward clinical recognition, accurate documentation, and future research.
The proposal will now enter a 60-day public comment period, with the potential for inclusion in the U.S. system as early as 2027.
Stay tuned for more information regarding comment submissions.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Ein Rückschlag und ein Durchbruch.
Obwohl diese Woche unerwartete Herausforderungen mit sich brachte, gingen die Fortschritte weiter.
Heute, am 18. März, hat REACT19 dem National Center for Health Statistics des CDC einen Vorschlag für einen speziellen ICD-10-Code zur Identifizierung unerwünschter Auswirkungen von COVID-19-Impfstoffen vorgelegt. Der Vorschlag wurde nun genehmigt, um im formellen Überprüfungsprozess fortzufahren.
Eingereicht von Joel Wallskog stellt dies einen wichtigen Schritt in Richtung klinischer Anerkennung, genauer Dokumentation und zukünftiger Forschung dar.
Für den Vorschlag gilt nun eine 60-tägige öffentliche Kommentierungsfrist, mit der Möglichkeit einer Aufnahme in das US-System bereits im Jahr 2027.
Bleiben Sie auf dem Laufenden, um weitere Informationen zum Einreichen von Kommentaren zu erhalten.
Open letter to Nature Medicine, 07/26/23: "We, as STEM and STEM-policy professionals, call upon Nature Medicine to publish an expression of editorial concern for the paper and to begin a process of withdrawal or retraction of the paper."
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Offener Brief an Nature Medicine, 26.07.23: „Wir als MINT- und MINT-Politikexperten fordern Nature Medicine auf, eine redaktionelle Besorgnis über das Papier zu veröffentlichen und einen Prozess zur Rücknahme oder Zurückziehung des Papiers einzuleiten.“
It's time to talk about this...
Purpura L, et al. Overlapping Clinical Presentation of Long COVID and PostacuteCOVID-19 Vaccination Syndrome: Phenotypes, Severity, and Biomarkers. Clin Infect Dis. 2026 Jan 9:ciaf624. doi: 10.1093/cid/ciaf624.
@US_FDA @CDCgov @NIHDirector_Jay @TracyBethHoeg @VPrasadMDMPH @jakescottMD @MaryanneDemasi @weldeiry @RetsefL @jeffreytucker
🇩🇪 Übersetzung
Es ist Zeit, darüber zu reden...
Purpura L, et al. Überlappende klinische Darstellung des Langzeit-COVID- und des postakuten COVID-19-Impfsyndroms: Phänotypen, Schweregrad und Biomarker. Clin Infect Dis. 9. Januar 2026:ciaf624. doi: 10.1093/cid/ciaf624.
@US_FDA @CDCgov @NIHDirector_Jay @TracyBethHoeg @VPrasadMDMPH @jakescottMD @MaryanneDemasi @weldeiry @RetsefL @jeffreytucker
Check out my latest Substack:
How the Intellectual Class Became Big Pharma’s Shield:
Vinay Prasad and the Capture of “Science”
https://open.substack.com/pub/murielblaive/p/how-the-intellectual-class-became?r=ppple&utm_campaign=post&utm_medium=web&showWelcomeOnShare=true
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Schauen Sie sich meinen neuesten Substack an:
Wie die intellektuelle Klasse zum Schutzschild der Big Pharma wurde:
Vinay Prasad und die Gefangennahme der „Wissenschaft“
https://open.substack.com/pub/murielblaive/p/how-the-intellectual-class-became?r=ppple&utm_campaign=post&utm_medium=web&showWelcomeOnShare=true
New from HHS: http://hhs.gov/longcovid is now live. Your hub for Long COVID research, diagnostics, clinical resources, and more.
Because 18 million Americans deserve answers.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Neu von HHS: http://hhs.gov/longcovid ist jetzt live. Ihre Drehscheibe für Long-COVID-Forschung, Diagnostik, klinische Ressourcen und mehr.
Weil 18 Millionen Amerikaner Antworten verdienen.
This is a remarkable finding.
CDC Study Warns on Infection-Related Cancers After Organ Transplant
https://www.medpagetoday.com/transplantation/transplantation/120230
🇩🇪 Übersetzung
Das ist ein bemerkenswerter Befund.
CDC-Studie warnt vor infektionsbedingten Krebserkrankungen nach Organtransplantation
https://www.medpagetoday.com/transplantation/transplantation/120230
My information consumption is now 1/4 X, 1/4 podcast interviews of the smartest practitioners, 1/4 talking to the leading AI models, and 1/4 reading old books. The opportunity cost of anything else is far too high, and rising daily.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Mein Informationsverbrauch beträgt jetzt 1/4 X, 1/4 Podcast-Interviews mit den klügsten Praktikern, 1/4 Gespräche mit den führenden KI-Modellen und 1/4 das Lesen alter Bücher. Die Opportunitätskosten für alles andere sind viel zu hoch und steigen täglich.
Do you (or someone you know) want to join our team as a postdoc, to build vascularized endometriosis / endometrium models from patient cells? And use these to model physiology and drug efficacy? Special emphasis on vascular cells and characterizing them (background in cell biology required). email me griff@mit.edu with cv, motivations, and references. Photo by Lauren Pruett (paper in revision) of GFP endothelial cells forming microvessels around lesions in a microfluidic device.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Möchten Sie (oder jemand, den Sie kennen) unserem Team als Postdoc beitreten, um vaskularisierte Endometriose-/Endometriummodelle aus Patientenzellen zu erstellen? Und diese nutzen, um Physiologie und Arzneimittelwirksamkeit zu modellieren? Besonderer Schwerpunkt auf Gefäßzellen und deren Charakterisierung (Vorkenntnisse in Zellbiologie erforderlich). Schicken Sie mir eine E-Mail an griff@mit.edu mit Lebenslauf, Motivation und Referenzen. Foto von Lauren Pruett (Artikel in Überarbeitung) von GFP-Endothelzellen, die Mikrogefäße um Läsionen in einem Mikrofluidikgerät bilden.
Universities are meant to model openness and critical thinking. Yet many academics remain silent about injustice within their own institutions. This new article from ecrLife examines two entrenched mechanisms that may be helping sustain that culture.
https://ecrlife.org/structural-pressures-that-silence-academics/
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Universitäten sollen Offenheit und kritisches Denken vorleben. Dennoch schweigen viele Wissenschaftler über die Ungerechtigkeit innerhalb ihrer eigenen Institutionen. Dieser neue Artikel von ecrLife untersucht zwei fest verankerte Mechanismen, die möglicherweise zur Aufrechterhaltung dieser Kultur beitragen.
https://ecrlife.org/structural-pressions-that-silence-academics/
As a former academic, it is physically painful to watch the "Gold Standard" of scientific publishing turn into a rubber-stamp factory for narrative-driven garbage. A recent paper published by Springer Nature on CO2 "toxicity" is the perfect case study in why institutional science is losing all credibility.
The paper claims that rising atmospheric CO2 is on the verge of poisoning human blood and causing a "toxic threat" within decades. It sounds scary... until you apply five minutes of basic biological and historical literacy.
1. The Evolutionary Reality Check
Mammals evolved roughly 225 million years ago. During that era, atmospheric CO2 wasn't just "high"—it was astronomical, estimated at 2,000 to 4,000 ppm. That is nearly 10X higher than current levels. If the human (mammalian) blood-gas exchange system were as fragile as these authors claim, our entire lineage would have been extinguished in the Triassic. We are the descendants of organisms that thrived in high CO2.
2. The Military "Living Laboratory"
We don't have to guess how humans react to high CO2. The U.S. Navy and NASA have decades of data. Submariners routinely live and work in environments with CO2 levels maintained between 2,000 and 5,000 ppm for months at a time. If the "science" in this paper were remotely accurate, every nuclear sub crew in history would have been neurologically incapacitated. They aren't. They perform highly complex technical tasks at CO2 levels the authors of this paper would find "apocalyptic."
3. The Peer Review Scandal
How does a paper that ignores the fossil record and existing physiological data get past the "gatekeepers"?
When "Science" ignores the laws of biology and decades of human data to push a scary headline, it is no longer science... it is ideology. This is why the public is tuning out. When you trade your intellectual honesty for a "fashionable" conclusion, you don't just lose the argument; you lose the trust of the people.
The "reproducibility crisis" was just the beginning; we are now facing a full-blown crisis of basic competence. When prestigious publishers like Springer Nature swap rigorous physiological data for "fashionable" alarmism, they aren't just publishing bad papers... they are actively dismantling the public's trust in the scientific method itself.
Academia is burning its own house down, and until there is a reckoning with this institutional rot, nobody should blame the public for looking elsewhere for the truth.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11869-026-01918-5
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Als ehemaliger Akademiker ist es körperlich schmerzhaft mitanzusehen, wie sich der „Goldstandard“ des wissenschaftlichen Publizierens in eine Stempelfabrik für narrativen Müll verwandelt. Ein kürzlich von Springer Nature veröffentlichter Artikel über die „Toxizität“ von CO2 ist die perfekte Fallstudie dafür, warum die institutionelle Wissenschaft jegliche Glaubwürdigkeit verliert.
In dem Papier wird behauptet, dass der Anstieg des atmosphärischen CO2 kurz davor stehe, das menschliche Blut zu vergiften und innerhalb von Jahrzehnten eine „toxische Bedrohung“ auszulösen. Es klingt beängstigend ... bis Sie fünf Minuten grundlegende biologische und historische Kenntnisse anwenden.
1. Der evolutionäre Realitätscheck
Säugetiere haben sich vor etwa 225 Millionen Jahren entwickelt. Zu dieser Zeit war der atmosphärische CO2-Gehalt nicht nur „hoch“, er war astronomisch und wurde auf 2.000 bis 4.000 ppm geschätzt. Das ist fast zehnmal höher als das aktuelle Niveau. Wenn das menschliche (Säugetier-)Blut-Gas-Austauschsystem so fragil wäre, wie diese Autoren behaupten, wäre unsere gesamte Abstammungslinie in der Trias ausgelöscht worden. Wir sind die Nachkommen von Organismen, die bei hohem CO2-Gehalt gediehen.
2. Das militärische „Lebende Labor“
Wir müssen nicht raten, wie Menschen auf hohe CO2-Emissionen reagieren. Die US-Marine und die NASA verfügen über jahrzehntelange Daten. U-Bootfahrer leben und arbeiten routinemäßig über Monate hinweg in Umgebungen mit CO2-Werten zwischen 2.000 und 5.000 ppm. Wenn die „Wissenschaft“ in diesem Artikel auch nur annähernd zutreffend wäre, wäre jede Atom-U-Boot-Besatzung in der Geschichte neurologisch außer Gefecht gesetzt worden. Das sind sie nicht. Sie führen hochkomplexe technische Aufgaben bei CO2-Werten aus, die die Autoren dieses Artikels als „apokalyptisch“ empfinden würden.
3. Der Peer-Review-Skandal
Wie kommt eine Arbeit, die den Fossilienbestand und vorhandene physiologische Daten ignoriert, an den „Torwächtern“ vorbei?
Wenn „Wissenschaft“ die Gesetze der Biologie und jahrzehntelange menschliche Daten ignoriert, um eine gruselige Schlagzeile zu machen, ist sie keine Wissenschaft mehr, sondern Ideologie. Aus diesem Grund schaltet die Öffentlichkeit ab. Wenn Sie Ihre intellektuelle Ehrlichkeit gegen eine „modische“ Schlussfolgerung eintauschen, verlieren Sie nicht nur das Argument; Sie verlieren das Vertrauen der Menschen.
Die „Reproduzierbarkeitskrise“ war erst der Anfang; Wir stehen jetzt vor einer ausgewachsenen Krise der Grundkompetenz. Wenn renommierte Verlage wie Springer Nature strenge physiologische Daten gegen „modischen“ Alarmismus eintauschen, veröffentlichen sie nicht nur schlechte Artikel, sondern zerstören aktiv das Vertrauen der Öffentlichkeit in die wissenschaftliche Methode selbst.
Die Wissenschaft brennt ihr eigenes Haus nieder, und bis es eine Abrechnung mit dieser institutionellen Fäulnis gibt, sollte niemand der Öffentlichkeit die Schuld geben, dass sie woanders nach der Wahrheit sucht.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11869-026-01918-5
Despite the low lifetime risk of gynecologic cancers (1–3%), a U.S. woman’s lifetime risk of hysterectomy is approximately 45%.
Hysterectomy is the second most common surgery in women, behind C-sections; around 700,000 are performed each year in the U.S.
Only 10% of hysterectomies are done to treat cancer. The other 90% are performed for fibroids, heavy bleeding, endometriosis, pelvic pain and other non-cancerous conditions. Many doctors claim hysterectomies prevent cancer, but 98% of women are not at risk of developing the cancer this surgery is meant to address!
Risk of heart disease, the leading cause of death in women, increases by 3-7x when a woman has a hysterectomy, especially before menopause. Dementia, Alzheimer’s, fibromyalgia, osteoporosis, diabetes, COPD, lung cancer, kidney disease and substance abuse are among the countless other chronic conditions whose risk significantly increases following a hysterectomy—especially when ovaries are removed.
🇩🇪 Übersetzung
RT von @KUPERWASSERLAB: Trotz des geringen Lebenszeitrisikos für gynäkologische Krebserkrankungen (1–3 %), liegt das Lebenszeitrisiko einer US-amerikanischen Frau für eine Hysterektomie bei etwa 45 %.
Die Hysterektomie ist nach dem Kaiserschnitt die zweithäufigste Operation bei Frauen. In den USA werden jedes Jahr etwa 700.000 durchgeführt.
Nur 10 % der Hysterektomien werden zur Behandlung von Krebs durchgeführt. Die anderen 90 % werden bei Myomen, starken Blutungen, Endometriose, Unterleibsschmerzen und anderen nicht krebsartigen Erkrankungen durchgeführt. Viele Ärzte behaupten, dass eine Hysterektomie Krebs vorbeugt, aber 98 % der Frauen haben kein Risiko, an dem Krebs zu erkranken, den diese Operation behandeln soll!
Das Risiko einer Herzerkrankung, der häufigsten Todesursache bei Frauen, steigt um das Drei- bis Siebenfache, wenn eine Frau eine Hysterektomie durchführt, insbesondere vor der Menopause. Demenz, Alzheimer, Fibromyalgie, Osteoporose, Diabetes, COPD, Lungenkrebs, Nierenerkrankungen und Drogenmissbrauch gehören zu den unzähligen anderen chronischen Erkrankungen, deren Risiko nach einer Hysterektomie deutlich steigt – insbesondere wenn Eierstöcke entfernt werden.
Before spike. Before the vaccine.
Cancer risk was already rising, quietly, steadily, over decades.
The real story may not be a single cause, but the accumulation of exposures over a lifetime.
A different way to think about risk
@weldeiry @MaryBowdenMD @CDCgov @NIHDirector_Jay @RobertKennedyJr @hubermanlab @calleymeans
https://charlottekupewasserphd.substack.com/p/before-the-spike-and-the-vaccine
🇩🇪 Übersetzung
Vor der Spitze. Vor der Impfung.
Das Krebsrisiko stieg bereits über Jahrzehnte hinweg still und stetig an.
Die wahre Geschichte ist möglicherweise nicht eine einzelne Ursache, sondern die Anhäufung von Belastungen im Laufe eines Lebens.
Eine andere Art, über Risiken nachzudenken
@weldeiry @MaryBowdenMD @CDCgov @NIHDirector_Jay @RobertKennedyJr @hubermanlab @calleymeans
https://charlottekupewasserphd.substack.com/p/before-the-spike-and-the-vaccine
“It also increased the chance of offspring developing kidney disease, obesity or experiencing complications when giving birth….”
Epigenetic environmental exposures is what we should be studying and regulating.
@NIHDirector_Jay @NCICancerCtrl @AmericanCancer @CDCgov @DrMakaryFDA
🇩🇪 Übersetzung
„Es erhöht auch die Chance von Nachkommen, Nierenerkrankungen, Fettleibigkeit oder Komplikationen zu entwickeln, wenn sie Geburt....“
Epigenetische Umweltbelastungen sind das, was wir studieren und regulieren sollten.
@NIHDirector Jay @NCICancerCtrl @AmericanCancer @CDCgov @DrMakaryFDA
A plea to the @US_FDA (again since the prior one seemed to be suppressed) http://substacktools.com/sharex/IyKfheT1
@RobertKennedyJr @DrMakaryFDA @VPrasadMDMPH @DrJBhattacharya @NIHDirector_Jay @RetsefL @MartinKulldorff @TracyBethHoeg
Personalized mRNA Vaccines for Breast Cancer : Promise Meets Reality
https://open.substack.com/pub/charlottekupewasserphd/p/personalized-mrna-for-breast-cancer?r=1p4b1i&utm_campaign=post&utm_medium=web&showWelcomeOnShare=true
This @Nature paper is being used to illustrate the promise of mRNA vaccines in breast cancer. But if one wants to be honest about the results (and yes it is a small study)....
(1) the choice of predominantly T1–T2 N0 cohort, where recurrence rates are already low, limits the ability to detect meaningful clinical benefit and may overstate the promise of the approach.
(2) The poor outcomes observed in node-positive patients, raise the possibility that vaccine-induced immunity may be insufficient to control more advanced or heterogeneous disease.
(3) The data are consistent with immune selection pressures that favor outgrowth of antigen-negative or poorly immunogenic clones. This underscores the challenge of mRNA vaccines targeting a moving genomic landscape in cancers like TNBC.
I'd go as far as saying these findings suggest that tumor-specific mRNA vaccines alone may be insufficient in heterogeneous cancers like TNBC, and that effective immunotherapy strategies may require a combination approach that also enhances broader T and NK cell activation and overcomes immune suppression.
@EricTopol @weldeiry @HHSGov
The math on this project should mass-humble every AI lab on the planet.
1 cubic millimeter. One-millionth of a human brain. Harvard and Google spent 10 years mapping it. The imaging alone took 326 days. They sliced the tissue into 5,000 wafers each 30 nanometers thick, ran them through a $6 million electron microscope, then needed Google’s ML models to stitch the 3D reconstruction because no human team could process the output.
The result: 57,000 cells, 150 million synapses, 230 millimeters of blood vessels, compressed into 1.4 petabytes of raw data. For context, 1.4 petabytes is roughly 1.4 million gigabytes. From a speck smaller than a grain of rice.
Now scale that. The full human brain is one million times larger. Mapping the whole thing at this resolution would produce approximately 1.4 zettabytes of data. That’s roughly equal to all the data generated on Earth in a single year. The storage alone would cost an estimated $50 billion and require a 140-acre data center, which would make it the largest on the planet.
And they found things textbooks don’t contain. One neuron had over 5,000 connection points. Some axons had coiled themselves into tight whorls for completely unknown reasons. Pairs of cell clusters grew in mirror images of each other. Jeff Lichtman, the Harvard lead, said there’s “a chasm between what we already know and what we need to know.”
This is why the next step isn’t a human brain. It’s a mouse hippocampus, 10 cubic millimeters, over the next five years. Because even a mouse brain is 1,000x larger than what they just mapped, and the full mouse connectome is the proof of concept before anyone attempts the human one.
We’re building AI systems that loosely mimic neural networks while still unable to fully read the wiring diagram of a single cubic millimeter of the thing we’re trying to imitate. The original is 1.4 petabytes per millionth of its volume. Every AI model on Earth fits in a fraction of that.
The brain runs on 20 watts and fits in your skull. The data center required to merely describe one-millionth of it would span 140 acres.
Farmed salmon tested as the most contaminated protein in America
- PCB levels 16x higher than wild salmon
- Artificially dyed pink with a synthetic petroleum-derived pigment
- 2.6x fattier than wild, loaded with inflammatory omega-6s
- Feed may contain ethoxyquin a pesticide banned by the EU
- Mice fed farmed salmon gained 2x the body weight of controls eating the same calories
- The FDA hasn't updated its safety standard for commercial fish since 1984
Look for wild-caught from Alaska or the Pacific
This is disturbing. https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2026/02/promoting-the-national-defense-by-ensuring-an-adequate-supply-of-elemental-phosphorus-and-glyphosate-based-herbicides/
NIH Director @DrJBhattacharya will also serve as acting @CDCgov Director — a rare consolidation of U.S. public health leadership that could reshape coordination, transparency, and longstanding concerns about institutional gatekeeping and censorship.
@RWMaloneMD @RetsefL @weldeiry @MaryBowdenMD @MaryanneDemasi @jeffreytucker @Kevin_McKernan
https://www.axios.com/2026/02/18/nih-jay-bhattacharya-cdc-director
Researchers have uncovered the molecular trigger for a rare but potentially deadly clotting disorder that some people experienced after receiving some COVID-19 vaccines
https://go.nature.com/4bS6m07
Another reminder of how publication practices and scientific gatekeeping shape what is, and isn’t, discussed.
@CDCgov , @DrJBhattacharya , @RobertKennedyJr @DrMakaryFDA @NIH
https://www.oncotarget.com/article/28829/text/
🔥🔥Yet another case report describing acute lymphoblastic leukaemia (ALL)/lymphoblastic lymphoma (LBL) in a young, previously healthy 38-year-old woman following a second mRNA COVID-19 vaccine dose.
This paper also reviews other reported haematopoietic malignancies with discussion of possible pathogenic mechanisms.
@US_FDA @CDCgov @DrMakaryFDA @NCICancerCtrl @VPrasadMDMPH @TracyBethHoeg @RobertKennedyJr @DrJBhattacharya
https://www.oncotarget.com/article/28827/text/
Our paper has been published! Thank you to all the co-authors and especially lead author Dr. Panagis Polykretis and to Oncotarget who finally allowed for this work to be published after 2 years of getting the run around! https://www.oncotarget.com/article/28827/text/
🚨The @CDCgov is STILL distributing outdated COVID vaccine info sheets, ignoring its own ACIP votes for better informed consent.
Patients are being misled on risks like cardiac harms & low-quality evidence. LINK 👇👇
@HHS_Jim @SecKennedy
@newstart_2024