SZwanglos – Following Feed

18 Posts (gefiltert)
Reset
@DesmetMattias 24.03 16:41
Beste vrienden, Op zondag 7 juni organiseren we in Affligem een themadag over de wetenschap van licht. De mens van de moderniteit kan zich doorgaans niet voorstellen dat er iets kan bestaan dat niet materieel van aard is: alles wat bestaat, bestaat uit materie. De bestudering van het licht bracht de wetenschap naar de grens van de materiële wereld.  Doorheen een reeks briljante experimenten werd in de twintigste eeuw aangetoond dat licht merkwaardig reageert op de act van de observatie. Vóór licht geobserveerd wordt, via een detector of ‘camera’, is het eigenlijk geen materieel fenomeen, maar wel een golfpatroon dat zich buiten de materiële wereld bevindt en dat niet aan de wetten van tijd en ruimte onderhevig is. Het is pas op het moment dat een lichtdeeltje geobserveerd wordt, dat het een ‘stukje materie’ wordt. Samen met professor Pierre Capel en de immer onderhoudende Marlies Dekkers bespreken we een aantal historische experimenten omtrent licht. Die experimenten brengen ons naar een fascinerende werkelijkheid, een werkelijkheid waarin elementaire deeltjes over enorme afstanden heen met elkaar ‘communiceren’, waarin deeltjes vooruit en achteruit in de tijd bewegen, enzovoort. We maken ruim tijd voor interactie met het publiek en genieten samen van een lunch. Na afloop praten we gezellig verder over de kleine en grote dingen van het menselijke bestaan. Inschrijven voor de themadag kan via deze link: https://shop.ikbenaanwezig.nl/kiosk/themadag7juni Hopelijk ben je erbij op 7 juni! Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Beste Freunde, Am Sonntag, den 7. Juni, haben wir als Organisatoren ein Thema über die Wetterlage des Lichts gesehen. Der Mensch der Moderne kann sich nicht darauf verlassen, dass er sich darauf verlassen kann, dass kein Material von Aard vorhanden ist: Alles, was benötigt wird, benötigt kein Material. Durch die Betrachtung des Lichts bracht die Wasserflasche zu den Grünflächen der materiellen Welt.  Doorheen riecht nach brillanten Experimenten, die in den zweitgrößten EU-Ländern durchgeführt wurden, und die darauf hindeuteten, dass sie auf der Beobachtungsstelle leicht zu erkennen waren. Vor einem geografisch beobachteten Licht, das durch einen Detektor der „Kamera“ erfasst wurde, handelt es sich um ein eigentümliches Materialobjekt, aber es gibt eine Golfpatrouille, bei der es sich um Material handelt, das nicht in der Lage ist, die Zeit zu nutzen und sich darauf einzulassen. Es ist nicht in dem Moment, in dem ein geografisch sichtbares Licht sichtbar ist, und es handelt sich um ein „Stück Material“. Gemeinsam mit Professor Pierre Capel und der immer wieder erfahrenen Marlies Dekkers besprachen wir ein historisches Experiment mit Licht. Die Experimente führten uns zu einer faszinierenden Arbeitswelt, einer Arbeitswelt, die elementare Tätigkeiten über enorme Distanzen hin zu einer „Kommunikation“ ausübte, in der sie sich in der letzten Zeit in Bewegung befanden. Wir verbringen die ganze Zeit mit der Öffentlichkeit und genießen gemeinsam ein Mittagessen. Im Laufe der Zeit haben wir viel über die kleinen und großen Dinge des Menschen gelernt. Anmeldungen für den Themenabend können über diesen Link erfolgen: https://shop.ikbenaanwezig.nl/kiosk/themadag7juni Ich hoffe, ich werde am 7. Juni erben! Mattias
@DesmetMattias 28.01 09:26
'We can best understand the furies of war and politics by remembering that almost the whole of each party believes absolutely in its picture of the opposition, that it takes as fact, not what is, but what it supposes to be the fact. And that therefore, like Hamlet, it will stab Polonius behind the rustling curtain, thinking him the king, and perhaps like Hamlet add: "Thou wretched, rash, intruding fool, farewell! I took thee for thy better; take thy fortune." '
@DesmetMattias 22.12 21:00
Image
@DesmetMattias 12.09 13:55
The heroes of the masses - In memory of Charlie Kirk I spent ten days in the Himalayas, a place said to be where heaven touches the earth. I was invited there to give a lecture connected to my book on totalitarianism. I am now traveling through central India, and I had intended to stay far away from social media during this journey. I changed my mind. Yesterday I read that Charlie Kirk was murdered while giving a speech at a university in Utah. A wave of emotions is sweeping across the world. We are not human if we stand outside these tides of life. Who did it? The authorities say they do not yet know. Read the newspaper articles that suggest a far-right Trump supporter “died in a shootout.” They are now busily cutting and splicing Charlie Kirk’s speeches, trying to make him the criminal. In this way, after the murder comes the character assassination, and with it the preparation for the next murder. I have written a book on totalitarianism. It brought me to the Himalayas and to many other places around the world. That is because it touches something people everywhere feel is happening. More and more believe they must commit violence to ruthlessly enforce a discourse that is already dominant. I call these people the heroes of the masses. They are always fighting for “the good cause.” They are lavish in displaying their “virtue.” They drip with it. That is because it is cheap. It is paid for with counterfeit currency that can be printed at will. Do not be deceived by the heroes of the masses. They are cowards, but they are ready to die for their cause. That is their secret: the only desire their withered, hollow lives can still bring forth is the desire for death. It is not death they fear—it is truth. I see these words appearing on the page before me. I did not really know Charlie Kirk. But I know those who took his life. I know those who took a husband from his wife. I know those who took a father from his children. I know the heroes of the masses. Silence offers no safety when totalitarianism is on the rise. It is a direct road to a world where the heroes of the masses alone hold power. Do not postpone the act of speaking. Your words need not be perfect. Do not wait until you are sure what you say is “correct.” That is not the point. The point is that you speak with your own voice, even if it trembles. Above all, guard yourself from becoming a hero of the masses. I say this also to myself. Everyone is vulnerable to the cowardice of the group. True courage shows itself when you stand alone against the many. Time and again, in whatever group you find yourself, let your most sincere voice be heard. If no one does this, every group becomes a mass. Charlie Kirk, you spoke. In the coming weeks I will listen here and there to some of your speeches. Perhaps my opinion is completely different from yours, perhaps not. That does not really matter. By speaking your mind in a time when the heroes of the masses inscribe their words only on bullets, your death has become a mountaintop where heaven touches the earth. And the echo of your words will form a mountain range. Your voice will resound—in your wife’s memory, in your children’s future, and in the mouths of all those who, through your death, find the courage to speak for themselves. Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Die Helden der Massen - Erinnerung an Charlie Kirk Ich verbrachte zehn Tage im Himalaya, ein Ort sagte zu sein, wo der Himmel die Erde berührt. Ich wurde dort eingeladen, einen Vortrag zu meinem Buch über Totalitarismus zu halten. Ich reiste nun durch Zentralindien, und ich wollte bei dieser Reise weit weg von den sozialen Medien bleiben. Ich habe meine Meinung geändert. Gestern habe ich gelesen, dass Charlie Kirk ermordet wurde und eine Rede an einer Universität in Utah hielt. Eine Welle von Emotionen fegt über die Welt. Wir sind nicht menschlich, wenn wir außerhalb dieser Lebenszeiten stehen. Wer hat es getan? Die Behörden sagen, sie wissen es noch nicht. Lesen Sie die Zeitungsartikel, die einen rechtsextremen Trump-Supporter vorschlagen, „gestürzt in einem Shootout“. Sie schneiden und spleichen Charlie Kirks Reden und versuchen, ihn zum Verbrecher zu machen. Auf diese Weise, nach dem Mord kommt der Charakter Attentat, und damit die Vorbereitung auf den nächsten Mord. Ich habe ein Buch über Totalitarismus geschrieben. Es brachte mich zum Himalaya und zu vielen anderen Orten auf der ganzen Welt. Das liegt daran, dass es etwas berührt, das die Menschen überall fühlen, geschieht. Immer mehr glauben, dass sie Gewalt begehen müssen, um einen bereits dominanten Diskurs rücksichtslos durchzusetzen. Ich nenne diese Menschen die Helden der Massen. Sie kämpfen immer für „die gute Sache“. Sie sind aufwendig in der Darstellung ihrer „virtue“. Sie tropfen damit. Das ist, weil es billig ist. Es wird mit gefälschten Währungen bezahlt, die beliebig gedruckt werden können. Nicht von den Helden der Massen getäuscht werden. Sie sind Feigen, aber sie sind bereit, für ihre Sache zu sterben. Das ist ihr Geheimnis: das einzige Verlangen, das ihr verdorrtes, hohles Leben noch hervorbringen kann, ist der Wunsch nach dem Tod. Es ist nicht der Tod, den sie fürchten – es ist die Wahrheit. Ich sehe, wie diese Wörter auf der Seite vor mir erscheinen. Ich kenne Charlie Kirk nicht wirklich. Aber ich kenne die, die sein Leben genommen haben. Ich kenne die, die einen Mann von seiner Frau genommen haben. Ich kenne die, die einen Vater von seinen Kindern genommen haben. Ich kenne die Helden der Massen. Stille bietet keine Sicherheit, wenn der Totalitarismus auf dem Aufstieg ist. Es ist ein direkter Weg zu einer Welt, in der die Helden der Massen allein Macht halten. Verzögern Sie den Akt des Sprechens nicht. Deine Worte müssen nicht perfekt sein. Warten Sie nicht, bis Sie sicher sind, was Sie sagen, ist “richtig”. Das ist nicht der Punkt. Der Punkt ist, dass Sie mit Ihrer eigenen Stimme sprechen, auch wenn es zittert. Vor allem bewachen Sie sich davor, ein Held der Massen zu werden. Ich sage das auch mir selbst. Jeder ist gegenüber der Feigheit der Gruppe verletzlich. Wahrer Mut zeigt sich, wenn man allein gegen die vielen steht. Immer wieder, in welcher Gruppe Sie sich finden, lassen Sie Ihre aufrichtigste Stimme hören. Wenn niemand das tut, wird jede Gruppe zu einer Masse. Charlie Kirk, du hast geredet. In den kommenden Wochen werde ich hier und da einige Ihrer Reden hören. Vielleicht ist meine Meinung ganz anders als Sie, vielleicht nicht. Das spielt keine Rolle. Indem du deinen Verstand in einer Zeit redest, in der die Helden der Massen ihre Worte nur auf Kugeln einschreiben, ist dein Tod zu einem Berggipfel geworden, wo der Himmel die Erde berührt. Und das Echo deiner Worte wird eine Bergkette bilden. Ihre Stimme wird schallen – in der Erinnerung Ihrer Frau, in der Zukunft Ihrer Kinder, und in den Mund all jener, die durch Ihren Tod den Mut finden, für sich selbst zu sprechen. Matt
@DesmetMattias 22.08 13:39
Sometimes, the most banal observations turn out to be the most important.
🇩🇪 Übersetzung
Manchmal sind die banalen Beobachtungen die wichtigsten.
@DesmetMattias 13.07 21:08
True.
@DesmetMattias 17.06 09:22
R to @DesmetMattias: haaretz.co.il/magazine/ayele…
🇩🇪 Übersetzung
R to @DesmetMattias: haaretz.co.il/magazine/ayele...
@DesmetMattias 17.06 08:51
R to @DesmetMattias: https://www.haaretz.co.il/.../00000197-5da6-deed-a9bf...
🇩🇪 Übersetzung
R to @DesmetMattias: http://www.haaretz.co.il/.../00000197-5da6-deed-a9bf...
@DesmetMattias 17.06 08:50
Dear friends, Here is a (long) interview with me in Haaretz, one of Israel’s most widely read newspapers. The article is written in Hebrew (see the comments for the full text), so for most of us it’s not very easy to read. I’m sharing it here anyway, partly because I’m glad that a left-progressive newspaper invited me to share my story. Sincere thanks to Haaretz for that. The article also appears at a significant historical moment. I hope it can serve as a small encouragement to humanity at a time when a new war threatens to drag the Middle East—and perhaps even the world—into a whirlpool of deadly violence. Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Liebe Freunde, Hier ist ein (langes) Interview mit mir in Haaretz, einer der am weitesten gelesenen Zeitungen Israels. Der Artikel ist in Hebräisch geschrieben (siehe die Kommentare für den vollständigen Text), daher ist es für die meisten von uns nicht sehr einfach zu lesen. Ich teile es hier sowieso, zum Teil, weil ich froh bin, dass eine linksprogressive Zeitung mich eingeladen hat, meine Geschichte zu teilen. Herzlichen Dank an Haaretz dafür. Der Artikel erscheint auch in einem bedeutenden historischen Moment. Ich hoffe, dass sie als kleine Ermutigung für die Menschheit dienen kann, wenn ein neuer Krieg droht, den Nahen Osten – und vielleicht sogar die Welt – in einen Whirlpool tödlicher Gewalt zu ziehen. Matt
@DesmetMattias 30.05 13:38
R to @DesmetMattias: youtube.com/@DeNieuweWereldT…
🇩🇪 Übersetzung
R to @DesmetMattias: youtube.com/@DeNieuweWereldT...
@DesmetMattias 30.05 09:15
Beste vrienden, Wie heeft Yannick Verdyck vermoord? - daarover gaat mijn laatste podcast bij De Nieuwe Wereld ( zie commentarensectie). Jullie kennen het verhaal van de dood van Yannick. Hij werd in september 2022 door een speciale eenheid van de politie in zijn huis in Antwerpen doodgeschoten. De initiële verklaring voor de inval bleek later hoogst twijfelachtig en de vraag naar het waarom blijft de harten en hoofden beroeren. Lag een complot aan de basis van zijn dood? Of was de moordenaar eerder Hannah Arendt's 'Tirannie zonder tiran'? In de (lange) inleiding spreken Marlies en ik over het leven, over de act van het spreken en over kunst. Dan hebben we het over de dood van Yannick. We dragen het gesprek op aan Yannick en zijn recent overleden mentor, Erik Geenen. Mattias https://lnkd.in/eBM6eziV
🇩🇪 Übersetzung
Beste vrienden, Wie heeft Yannick Verdyck vermoord? - daarover gaat mijn laatste podcast bij De Nieuwe Wereld ( zie commentarensectie). Jullie kennen verhaal van de dood van Yannick. Hijd werd im September 2022 door een speciale eenheid van de politie in zijn huis in Antwerpen doodgeschoten. De initiële verklaring voor de inval bleek later hoogst twijfelachtig en de vraag naar het waarom blijft de harten en hoofden beroeren. Lag een complot aan de basis van zijn dood? Von war de moordenaar eerder Hannah Arendt 'Tirannie zonder tiran'? In de (lange) inleiding spreken Marlies en ik over het leven, over de act van het spreken en over kunst. Dan hebben wir über De Dood van Yannick. Wir schleppen het gesprek op aan Yannick en zijn neuer Mentor, Erik Geenen. Matt http://lnkd.in/eBM6eziV
@DesmetMattias 12.05 19:50
Dear friends and followers from Norway, I will be giving a lecture in Oslo next week wednesday. Please find the flyer below. Hope to see you there! Warm wishes, Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Liebe Freunde und Anhänger aus Norwegen, Ich werde nächste Woche in Oslo einen Vortrag halten. Finden Sie den Flyer unten. Ich hoffe, Sie da zu sehen! Warme Wünsche, Mattias
@DesmetMattias @whatisfearfilm RT von @DesmetMattias 12.05 07:23
Prof. Mattias Desmet is one of the key speakers in “What is Fear”, a documentary about all the nuances of the biggest human emotion. We can get trapped in living our life ‘for the other’ instead of true to our own selves…
🇩🇪 Übersetzung
RT von @DesmetMattias: Prof. Mattias Desmet ist einer der wichtigsten Referenten in „Was ist Angst“, einem Dokumentarfilm über alle Nuancen der größten menschlichen Emotion. Wir können in unser Leben „für den anderen“ gefangen werden, anstatt in unseren eigenen Selbsten zu leben...
@DesmetMattias 04.05 19:01
R to @DesmetMattias: Dear all, After writing this essay and publishing it on Substack, I attempted to verify the following information: "One of the most striking examples was the weapon deliveries during World War II. The shells of the bombs dropped by the Allies were often produced in Germany, in a factory in Berlin. The citizens of Berlin knew this. When there were bombings, they would go to the grounds of that factory, knowing it would not be bombed." Since I couldn’t consult the original source (a Berlin professor who passed away a few years ago), I tried to find other sources to confirm this, but I have been unable to do so up until now. As a result, I have removed it from my essay. However, the version I posted here still contains these sentences. I can no longer remove them, but please be aware that, at this moment, I am uncertain about the accuracy of this information.
🇩🇪 Übersetzung
R to @DesmetMattias: Liebe alle, Nachdem ich diesen Essay geschrieben und auf Substack veröffentlicht habe, habe ich versucht, die folgenden Informationen zu überprüfen: "Eines der eindrucksvollsten Beispiele war die Waffenlieferung während des Zweiten Weltkriegs. Die Bombenschalen der Alliierten wurden in Deutschland oft in einer Fabrik in Berlin produziert. Die Berliner Bürger wussten das. Als es Bombardierungen gab, gingen sie auf das Gelände dieser Fabrik und wussten, dass es nicht bombardiert werden würde." Da ich die ursprüngliche Quelle nicht konsultieren konnte (ein Berliner Professor, der vor einigen Jahren verstorben ist), versuchte ich, andere Quellen zu finden, um dies zu bestätigen, aber ich konnte das bis jetzt nicht tun. Als Ergebnis habe ich es von meinem Essay entfernt. Die hier veröffentlichte Version enthält jedoch noch diese Sätze. Ich kann sie nicht mehr entfernen, aber bitte beachten Sie, dass ich zu diesem Zeitpunkt unsicher bin über die Richtigkeit dieser Informationen.
@DesmetMattias 04.05 16:34
My latest Subst. article - The Great (Zionist) Conspiracy There are quite a few people who believe that the entire political and geopolitical situation is one big theater, literally, a show that is being directed behind the scenes in detail by a group of rulers, the true rulers. Biden and Trump – they are two hands on the same (hidden) belly. Ultimately, they both execute the program of those who are really pulling the strings in this world. The war in Ukraine? Putin, Trump, and Von der Leyen are laughing their heads off as they sit at the same table behind the scenes. Are all wars staged performances directed by an overarching power that governs from the darkness? I think it depends on how you define that same ‘overarching power’. The warring parties are never just warring parties. In every major conflict, there remains something of the fabric that connected the parties before the war. One of the most striking examples was the weapon deliveries during World War II. The shells of the bombs dropped by the Allies were often produced in Germany, in a factory in Berlin. The citizens of Berlin knew this. When there were bombings, they would go to the grounds of that factory, knowing that it would not be bombed. Other examples include the operations in which Nazi scientists were ‘distributed’ between the US and the Soviet Union (operation paperclip and operation osoaviakhim, respectively), or the behind-the-scenes contacts and meetings between former leaders of capitalism and communism. There are certainly financial, economic, and even ideological structures that connect the warring parties beneath the surface. But that does not mean the war on the surface is not real; I believe it is indeed real, but the schism on the surface is simply not absolute. I do not believe that everything happening on the surface is a perfectly staged performance. I have never seen evidence of that. There is plenty of evidence for regime-change operations, false flag operations, and baffling propaganda manipulations, but that everything would be directed by a central group of people, to my knowledge, there is no evidence for that. But the geopolitical game is still full of patterns, right? They don’t just happen by themselves? There must be something organizing those patterns? That’s definitely true. There is something organizing. But the organizing principle is not so much a person or group of people. Just look at how sand grains on a metal plateform perfect patterns when the plate is vibrated. None of the sand grains organize; they all just undergo the same vibrational frequency; something larger than them organizes them. Every time we notice patterns and organization in human behavior, we tend to believe that they are the result of intentional planning. Sometimes, of course, that is the case. Many demonstrations, mobs, and uprisings against undesirable regimes were intentionally organized, for example. In the world of propaganda, people know that the best way to make a certain belief or opinion popular in the population is to create the impression that it is shared by a large group of people. Search for ‘rent a crowd’ on the internet – there are companies that do nothing but provide ‘crowds’ on demand for anyone who wants to make a particular opinion popular. A large part of the so-called crowds rising up against, say, Yanukovych or Gaddafi, or any other undesirable ‘dictator,’ was artificially created. This has already been widely known and proven. But that doesn’t change the fact that, on the other hand, we are often inclined to experience spontaneously occurring patterns in human behavior as the result of intentional planning. I experienced a good example of this myself this winter. I watched a dance performance produced by Emmanuel Gat. For more than an hour, I watched breathlessly as the aesthetically sublime patterns rose from the dancers on stage. Every detail was perfect—the bending of a raised arm, the arching of the neck as a dancer dropped to the floor, the dynamics of the opening and closing circles emerging constantly on the stage, and so forth. After the performance, I asked Emmanuel how long it took him to plan and rehearse every detail so perfectly with the dancers. "It goes very smoothly, I don’t tell my dancers exactly what to do; I just give them the principles of the choreography, the rules they need to follow, and the rest forms itself on stage." If a group of people consciously or unconsciously follows the same principles or symbolic rules, a whole series of patterns will emerge on the societal stage without intentional planning. The whole world is under the influence of the same kind of thinking or worldview, or, in other words, the same symbolic framework. To use a computer metaphor: all minds are running the same program. To the extent that Biden and Trump both think according to the materialistic worldview, they will eventually indeed carry out the same 'program'; to the extent that Russia and the USA are both gripped by the same materialistic thinking, they will ultimately feed the same global process and ultimately the same global power structures. But they will not hate each other any less or stop trying to destroy each other, to the point that they would be willing to throw every living being on earth, including themselves, into a nuclear winter. So, the entire geopolitical game being strictly directed by a small group of people seems unlikely to me when you consider the complex and dynamic nature of humans and reality. The tendency to misunderstand this complexity and reduce all evil to one 'organization' or group of people seems historically inaccurate, tactically harmful (it creates the illusion that eliminating that small group would solve the problem), and ethically problematic. Take the persistent idea that a grand Zionist conspiracy is at the root of all misery on this planet. To me, it’s just another hypothesis. A large Zionist conspiracy or a large Bulgarian or Italian conspiracy—why not? But the arguments I’ve heard for it are not very convincing. It’s true that there are more Jews and even Zionists at the top of the global power pyramid. After all, Jews are overrepresented at the top of nearly every pyramid. Their extraordinary drive to excel plays a role in this, among other factors. Solzhenitsyn provided a good description in his book Two Hundred Years Together of how Jews were involved in the rise of the Soviet Union. The gist of it is this: Jews are overrepresented in the entire upper layer of society, including the layers that promote totalitarianism. They are therefore equally overrepresented in both the good ‘projects’ of humanity and the bad ones. In other words, aside from the fact that they have a drive to excel, they are ordinary people with the universal struggle between good and evil in their hearts. I also have a fundamental objection to reducing the world problem to one small, malevolent group. First, it excuses the 'ordinary' person. He can’t do anything about it; it’s all the fault of those who misled him, and so on. But secondly, it immerses that ordinary person in powerlessness. After all, he can’t do anything about it. The ordinary person should not be excused. He carries his money to the big bankers himself, he gives up his vegetable garden for the convenience of supermarkets and industrial agriculture, he buys shares in any company promising high short-term profits, he prefers not to bother with uncomfortable truths and believes instead that he’s only hearing the facts on the evening news, he buys clothing that he knows is produced by slave labor on the other side of the world, and so on. In short, the ‘ordinary person’ is willing to stifle all ethical awareness and dehumanize his fellow man as long as it makes his life easier and puts him in a more favorable position. For clarity, I count myself among those ‘ordinary people’. That’s why I try every day to become just a little bit more truly human, a being that only truly becomes itself when it puts its ethical awareness at the forefront of its existence. To the extent that the ordinary person realizes that he is co-guilty, he will also stop being powerless. In principle, we all struggle—with elites or ordinary people—with the same problem. Everyone who genuinely tries to untangle themselves contributes to the great untying. For all I care, you can even bring in Rupert Sheldrake’s theory: every time we solve a problem ‘in our own head,’ we also solve it in the great morphic field that every human mind is connected to, and make it easier for others to solve as well. At the core of the issue, therefore, the world problem does not lie so much with a small group of people, but with a certain ‘program’ on which humanity operates. That ‘program’ is materialism and rationalism, a worldview that tells humanity that nothing exists but matter—dead little marbles bumping against each other—and that the highest goal of humanity is to survive. Or conversely, commit suicide directly—that’s also a possible conclusion. In any case, you don’t need to take ethics and humanity into account; they don’t exist in this universe of rocks and stones. Only an idiot harms themselves by considering ethics and making sacrifices for truth. This worldview has indeed allowed a certain elite to rise to the top, who have a malicious talent for throwing all ethics overboard, but if it weren’t for the fact that a large group was all too willing to step into this worldview, that elite would never have become the elite. I know that anti-elite thinking is very popular both on the left and right of the political spectrum, but it doesn’t warm me up. The elite, ultimately, is a reflection of the population. To conclude today, I return once again to the vibrating plate with sand grains. That plate shows us something else. If the frequency of the vibrations changes slightly, a completely different pattern immediately appears in an untraceable and breathtaking way. In other words, no matter how much the sand grains of society and the world organize themselves under the sign of the darkest shape, a change in frequency can, in the blink of an eye, summon a different shape and make it the organizing principle. That frequency change, which boils down to a change in the quality of speech. To put it simply: society currently organizes itself on the frequency of propaganda and manipulative speech (and the metaphysical forces in which propaganda is rooted); when the frequency of sincerity and truth comes to the foreground, human coexistence will normally take on a completely different shape in the blink of an eye. Every person who sounds a different, sincere note contributes to that revolution—the revolution that is the logical consequence of the revolution that ushered in the Enlightenment culture in the seventeenth century. Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Mein neuer Subst. Artikel - Die große (Zionist) Verschwörung Es gibt einige Leute, die glauben, dass die gesamte politische und geopolitische Situation ein großes Theater ist, buchstäblich, eine Show, die hinter den Kulissen im Detail von einer Gruppe von Herrschern geleitet wird, die wahren Herrscher. Biden und Trump – sie sind zwei Hände auf den gleichen (versteckten) Bauch. Letztlich führen sie beide das Programm derjenigen aus, die wirklich die Saiten in dieser Welt ziehen. Der Krieg in der Ukraine? Putin, Trump und Von der Leyen lachen ihre Köpfe ab, als sie am selben Tisch hinter den Kulissen sitzen. Sind alle Kriege inszenierte Aufführungen von einer übergeordneten Macht, die aus der Dunkelheit regiert? Ich denke, es hängt davon ab, wie Sie diese „übergeordnete Macht“ definieren. Die kriegerischen Parteien sind nie nur kriegerische Parteien. In jedem großen Konflikt bleibt etwas von dem Stoff, der die Parteien vor dem Krieg verbunden. Eines der eindrucksvollsten Beispiele war die Waffenlieferung während des Zweiten Weltkriegs. Die Bombenschalen der Alliierten wurden in Deutschland oft in einer Fabrik in Berlin produziert. Die Berliner Bürger wussten das. Als es Bombardierungen gab, gingen sie auf das Gelände dieser Fabrik und wussten, dass sie nicht bombardiert werden würde. Weitere Beispiele sind die Operationen, in denen Nazi-Wissenschaftler zwischen den USA und der Sowjetunion „verteilt“ wurden (Betriebspapierclip und Operation osoaviakhim), oder die hinter den Kulissen Kontakte und Treffen zwischen ehemaligen Führern des Kapitalismus und Kommunismus. Es gibt sicherlich finanzielle, wirtschaftliche und sogar ideologische Strukturen, die die Kriegsparteien unter der Oberfläche verbinden. Das bedeutet aber nicht, dass der Krieg auf der Oberfläche nicht real ist; ich glaube, es ist tatsächlich real, aber der Schisismus auf der Oberfläche ist einfach nicht absolut. Ich glaube nicht, dass alles, was auf der Oberfläche passiert, eine perfekt inszenierte Leistung ist. Das habe ich noch nie gesehen. Es gibt viele Beweise für Regimewechsel-Operationen, falsche Flaggen-Operationen und Propaganda-Manipulationen, aber dass alles von einer zentralen Gruppe von Menschen geleitet würde, zu meinem Wissen, es gibt keine Beweise dafür. Aber das geopolitische Spiel ist immer noch voller Muster, oder? Sie passieren nicht einfach allein? Es muss etwas geben, das diese Muster organisiert? Das ist definitiv wahr. Es gibt etwas Organisierung. Aber das Organisationsprinzip ist nicht so viel eine Person oder Gruppe von Menschen. Betrachten Sie einfach, wie Sandkörner auf einer Metallplatte perfekte Muster, wenn die Platte vibriert. Keiner der Sandkörner veranstalten; sie alle unterziehen nur die gleiche Schwingungsfrequenz; etwas größer als sie veranstalten sie. Jedes Mal, wenn wir Muster und Organisation im menschlichen Verhalten bemerken, neigen wir dazu, zu glauben, dass sie das Ergebnis einer absichtlichen Planung sind. Manchmal ist das natürlich der Fall. Viele Demonstrationen, Mobs und Aufstände gegen unerwünschte Regime wurden absichtlich organisiert. In der Welt der Propaganda wissen die Menschen, dass der beste Weg, um einen bestimmten Glauben oder eine Meinung in der Bevölkerung populär zu machen, ist, den Eindruck zu schaffen, dass es von einer großen Gruppe von Menschen geteilt wird. Suche nach „eine Menge zu verkaufen“ im Internet – es gibt Unternehmen, die nichts tun, aber bieten „Kreuzen“ auf Anfrage für jeden, der eine bestimmte Meinung populär machen will. Ein großer Teil der so genannten Volksmengen, die gegen Yanukovych oder Gaddafi aufsteigen, oder irgendein anderer unerwünschter Diktator, wurde künstlich geschaffen. Dies ist bereits bekannt und bewährt. Das ändert aber nicht die Tatsache, dass wir andererseits oft dazu neigen, spontan auftretende Muster im menschlichen Verhalten infolge der absichtlichen Planung zu erleben. Ich habe in diesem Winter ein gutes Beispiel dafür erlebt. Ich sah eine Tanzperformance von Emmanuel Gat. Seit mehr als einer Stunde beobachtete ich atmungslos, da die ästhetisch sublimen Muster auf der Bühne von den Tänzern aufwuchsen. Jedes Detail war perfekt – die Biegung eines erhabenen Arms, das Wölben des Halses als Tänzer fiel auf den Boden, die Dynamik der Öffnungs- und Schließkreise auf der Bühne ständig und so weiter. Nach der Aufführung fragte ich Emmanuel, wie lange es ihn brauchte, um jedes Detail so perfekt mit den Tänzern zu planen und zu proben. "Es geht sehr glatt, ich sage meinen Tänzern nicht genau, was zu tun ist; ich gebe ihnen nur die Prinzipien der Choreographie, die Regeln, die sie folgen müssen, und der Rest bildet sich auf der Bühne." Befolgt eine Gruppe von Menschen bewusst oder unbewusst den gleichen Prinzipien oder symbolischen Regeln, so entsteht auf der gesellschaftlichen Bühne eine ganze Reihe von Mustern ohne bewusste Planung. Die ganze Welt ist unter dem Einfluss der gleichen Art von Denken oder Weltanschauung, oder, mit anderen Worten, der gleiche symbolische Rahmen. Um eine Computermetapher zu verwenden: alle Geister laufen das gleiche Programm. In dem Maße, in dem Biden und Trump beide nach der materialistischen Weltanschauung denken, werden sie schließlich das gleiche "Programm" durchführen; in dem Maße, in dem Russland und die USA beide von demselben materialistischen Denken erfasst werden, werden sie letztendlich denselben globalen Prozess und letztlich dieselben globalen Machtstrukturen ernähren. Aber sie werden sich nicht weniger hassen oder aufhören, einander zu zerstören, bis sie bereit wären, jedes Lebewesen auf der Erde, einschließlich sich selbst, in einen nuklearen Winter zu werfen. Das gesamte geopolitische Spiel, das streng von einer kleinen Gruppe von Menschen geleitet wird, scheint mir unwahrscheinlich, wenn man die komplexe und dynamische Natur von Mensch und Realität betrachtet. Die Tendenz, diese Komplexität zu missverstehen und das Böse auf eine "Organisation" oder Gruppe von Menschen zu reduzieren scheint historisch ungenau, taktisch schädlich (es schafft die Illusion, dass die Beseitigung dieser kleinen Gruppe würde das Problem lösen), und ethisch problematisch. Nehmen Sie die anhaltende Idee, dass eine große zionistische Verschwörung an der Wurzel aller Elend auf diesem Planeten ist. Für mich ist es nur eine weitere Hypothese. Eine große zionistische Verschwörung oder eine große bulgarische oder italienische Verschwörung – warum nicht? Aber die Argumente, die ich dafür gehört habe, sind nicht sehr überzeugend. Es ist wahr, dass es mehr Juden und sogar Zionisten an der Spitze der globalen Machtpyramide gibt. Schließlich sind Juden an der Spitze fast jeder Pyramide überrepräsentiert. Ihr außergewöhnlicher Antrieb zum Beispiel spielt dabei eine Rolle. Solzhenitsyn gab eine gute Beschreibung in seinem Buch zweihundert Jahre zusammen, wie Juden am Aufstieg der Sowjetunion beteiligt waren. Das ist das: Juden sind in der gesamten oberen Ebene der Gesellschaft überrepräsentiert, einschließlich der Schichten, die den Totalitarismus fördern. Sie sind daher sowohl in den guten „Projekten“ der Menschheit als auch in den schlechten überrepräsentiert. Mit anderen Worten, abgesehen von der Tatsache, dass sie einen Antrieb zu erheben haben, sind sie gewöhnliche Menschen mit dem universalen Kampf zwischen Gut und Böse in ihren Herzen. Ich habe auch einen grundsätzlichen Einwand, das Weltproblem auf eine kleine, männliche Gruppe zu reduzieren. Zuerst entschuldigt es die 'gewöhnliche' Person. Er kann nichts dagegen tun; es ist alles Schuld derer, die ihn missbraucht haben, und so weiter. Aber zweitens taucht es diesen gewöhnlichen Menschen in Machtlosigkeit ein. Schließlich kann er nichts dagegen tun. Die gewöhnliche Person sollte nicht entschuldigt werden. Er trägt sein Geld zu den großen Bankern selbst, er gibt seinen Gemüsegarten für die Bequemlichkeit von Supermärkten und industrielle Landwirtschaft, er kauft Aktien in jedem Unternehmen viel versprechen hohe kurzfristige Gewinne, er bevorzugt nicht mit unangenehmen Wahrheiten zu stören und glaubt stattdessen, dass er nur hören die Fakten an den Abendnachrichten, er kauft Kleidung, dass er weiß, wird von Sklavenarbeit auf der anderen Seite der Welt produziert, und so weiter. Kurz gesagt, die „gewöhnliche Person“ ist bereit, alle ethischen Bewusstsein zu streiten und seinen Mitmenschen zu dehumanisieren, solange es sein Leben leichter macht und ihn in eine günstigere Position bringt. Aus Gründen der Klarheit zähle ich mich unter diesen „gewöhnlichen Menschen“. Deshalb versuche ich jeden Tag, nur ein wenig wahrer Mensch zu werden, ein Wesen, das sich nur wirklich selbst entwickelt, wenn es sein ethisches Bewusstsein an die Spitze seiner Existenz stellt. In dem Maße, in dem der gewöhnliche Mensch erkennt, dass er Mitstreitigkeit ist, wird er auch aufhören, machtlos zu sein. Im Prinzip kämpfen wir alle – mit Eliten oder gewöhnlichen Menschen – mit demselben Problem. Jeder, der wirklich versucht, sich zu entwirren, trägt zum großen Entsetzen bei. Für alles, was mir wichtig ist, können Sie sogar Rupert Sheldrake’s Theorie mitbringen: Jedes Mal, wenn wir ein Problem lösen “in unserem eigenen Kopf”, lösen wir es auch in dem großen morphischen Bereich, mit dem jeder menschliche Geist verbunden ist, und machen es einfacher für andere zu lösen. Im Kern der Frage liegt also das Weltproblem nicht so sehr mit einer kleinen Gruppe von Menschen, sondern mit einem gewissen „Programm“, auf dem die Menschheit arbeitet. Das „Programm“ ist Materialismus und Rationalisierung, eine Weltanschauung, die der Menschheit sagt, dass nichts existiert, außer Materie – kleine Murmeln, die sich gegenseitig stoßen – und dass das höchste Ziel der Menschheit ist zu überleben. Oder umgekehrt, Selbstmord direkt begehen – das ist auch eine mögliche Schlussfolgerung. In jedem Fall müssen Sie nicht Ethik und Menschlichkeit berücksichtigen; sie existieren nicht in diesem Universum von Steinen und Steinen. Nur ein Idiot schädigt sich, indem er Ethik betrachtet und Opfer für die Wahrheit macht. Diese Weltanschauung hat eine bestimmte Elite tatsächlich erlaubt, auf die Spitze zu steigen, die ein böswilliges Talent haben, alle Ethik über Bord zu werfen, aber wenn es nicht für die Tatsache, dass eine große Gruppe war zu bereit, in diese Weltanschauung zu treten, dass Elite nie die Elite geworden wäre. Ich weiß, dass antielite Denken sowohl auf der linken als auch auf der rechten Seite des politischen Spektrums sehr beliebt ist, aber es erwärmt mich nicht. Die Elite ist letztlich eine Reflexion der Bevölkerung. Um heute zu schließen, kehre ich wieder in die vibrierende Platte mit Sandkörnern zurück. Das Kennzeichen zeigt uns etwas anderes. Wenn sich die Frequenz der Vibrationen leicht ändert, erscheint sofort ein ganz anderes Muster auf unbemerksame und atemberaubende Weise. Mit anderen Worten, egal wie sehr die Sandkörner der Gesellschaft und der Welt sich unter dem Zeichen der dunkelsten Form organisieren, kann eine Frequenzänderung, im Blinzeln eines Auges, eine andere Form aufrufen und es zum Organisationsprinzip machen. Diese Frequenzänderung, die bis zu einer Änderung der Sprachqualität kocht. Um es einfach zu sagen: Die Gesellschaft organisiert sich derzeit auf die Häufigkeit von Propaganda und manipulativer Rede (und die metaphysischen Kräfte, in denen Propaganda verwurzelt ist); wenn die Häufigkeit von Aufrichtigkeit und Wahrheit auf den Vordergrund kommt, wird menschliche Koexistenz normalerweise eine völlig andere Form im Blink eines Auges annehmen. Jede Person, die eine andere, aufrichtige Note klingt, trägt zu dieser Revolution bei – die Revolution, die die logische Folge der Revolution ist, die im siebzehnten Jahrhundert in der Aufklärungskultur vererbt wurde. Matt
@DesmetMattias 29.04 07:48
For the German friends and followers: I will give a talk/lecture in Heidelberg next week Saturday! Hope to see you there! Mattias
🇩🇪 Übersetzung
Für die deutschen Freunde und Anhänger: Ich werde nächste Woche am Samstag in Heidelberg eine Talk/Lerne geben! Ich hoffe, Sie da zu sehen! Matt
@DesmetMattias 26.04 21:11
Exactly.
@DesmetMattias 29.03 23:31
It's not too difficult to see the similarities ...
🇩🇪 Übersetzung
Es ist nicht zu schwierig, die Ähnlichkeiten zu sehen...